Nyitólap Regisztráció RSS Péntek, 2024-04-19, 7:40 AM
Üdvözöllek, Vendég
Fórum tali még:
HONLAP MENÜK
Propaganda
Statisztika
Keresés
Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Első féktárcsa csere


Javasolt márka, de a más változatok is szóba jöhet, függően attól, hogy ki mennyi megy, milyen vastag a pénztárca, stb.

Figyelem, csak párosával cserélünk féktárcsákat (jobb és bal oldal), illetve fékpofákat.
Ez alapszabály.



Folyamat leírását köszönöm Wdriver-nek:

Motor: 2.0i 2001. évi


Kerékcsavarokat meglazítjuk, kézifék behúz, autó megemel és alátámaszt, kerék le.






13-as kulccsal meglazítjuk és kivesszük a fékdugattyú és házának tartócsavarjait




Lehúzzuk a dugattyúházat a fékbetétekről és kivesszük a fékbetéteket





19-es kulccsal kivesszük a féknyeregtartó csavarjait és levesszük azt



A tárcsán lévő 2db torx csavart kivesszük, már csak ezek tartják a tárcsát, no meg a rozsda.



Megpróbálhatjuk lerugdalni a tárcsát, de ha nem megy, egy minél nagyobb kalapáccsal rá lehet ütni párat szemből keményen, kb. oda ahol a kerékcsavarok vannak, így le fog válni magától.



Az új tárcsával összehasonlíthatjuk


Drótkefével áttisztogatjuk a munkaterületet, én a csavarok helyére kis zsírt is tettem, majd mehet fel az új tárcsa, be a 2db torx csavar.


Mehet fel két csavarral a féknyereg tartója, 19-es kulcs.





Az új betétek mehetnek be a helyükre (javasolt), előtte érdemes megtisztítani a csúszkalemezt és enyhe zsírréteg is mehet rá, hogy tudjanak mozogni a betétek ahogy kopnak majd



Most jöhet a fékdugattyú visszanyomása, de előtte a fékfolyadék tartályt ellenőrizzük mert visszanyomva kifolyhat a folyadék felül, ezért rakjunk alá rongyot, így nem mar szét mindent ha mégis kicsöppen. A visszanyomáshoz egy nagy fogót használtam, de célszerű a régi betétet közzétéve nyomni a dugattyút teljesen be síkba.



Mehet a dugattyúház fel az új betétekre, majd a rögzítőcsavarokat és a hátul lévő lemezt a helyére rakva lehúzhatjuk.





Végül mindent leellenőrzünk, minden a helyén, rápumpálunk a fékpedálra, hogy felkeményedjen és még egyszer átnézzük, megmozgatjuk a tárcsát, ellenőrizzük a fékfolyadék szintet és ha rendben van, mehet fel a kerék, autó le.


Fontos tudni, hogy az új fékek nem fognak jól, be kell kopniuk. Ehhez egy városi 50 km megtétele elegendő lesz, de célszerű egy egyenes nem forgalmas szakaszon kipróbálnunk, és jobb lábbal gázt adva – közben ballal enyhén fékezve kissé „megvasalni”, így az első összekopás elindul és a kosz is lejön róla. Továbbiakban óvatosabban vezessünk majd bekopik akkor lesz tökéletes.


Az új tárcsa 283 mm átmérőjű, 26 mm vastag. A minimum vastagságot jelölték is, ami 24 mm.

! Házi szerelést, javítást mindenki saját felelősségére teszi !